WAMin visuaalinen ilme uudistuu museon 50-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Uusi tunnus, graafiset elementit ja värimaailma otetaan käyttöön WAMin markkinoinnissa ja viestinnässä vuoden 2017 alusta. Uusi ilme tulee näkymään vaiheittain myös museon verkkosivuilla.

WAMin uusi visuaalisuus mukailee Turun kaupungin graafisen ilmeen värimaailmaa ja typografiaa. Omaa ja uutta on tunnus, joka on johdettu museon nimen alkukirjaimista. Uuden ilmeen haluttiin heijastavan nykytaidemuseon tuoretta otetta ja ajanhenkisyyttä.

– Turun kaupungin taidemuseona WAMin tulee olla helposti lähestyttävä ja aktiivinen toimija kaupungin kulttuurikentällä. Uudistuksen myötä näyttely- ja tapahtumatarjontaa saadaan paremmin esille, kertoo museopalvelujohtaja Olli Immonen.

Uuden visuaalisen ilmeen on suunnitellut SFB Satumaa Family Business.

– Tunnus siksakkailee iloisesti nykytaiteen saumoissa, kommentoi Minna Koivurinta Satumaasta.

– Wäinö Aaltosen museo on tarkoitettu kaikille, ja taidetta voi katsoa mistä näkökulmasta haluaa. Tunnuksen raikkaat värit, monipuolisesti muuntuva visuaalinen teema ja ajanhenkisyys viestivät juuri tätä, Koivurinta jatkaa.

Wäinö Aaltosen museon uusi visuaalinen ilme tulee näkymään WAMin näyttelyiden, tapahtumien ja muun toiminnan markkinoinnissa ja viestinnässä. 

 

 

Asiasanat: